Ahir, amb mitjans digitals, es va realitzar la primera jornada formativa que durant aquesta anualitat es durà a terme per part del projecte Start Up Rural a la zona del nostre Consorci, en el marc de les accions programades per a aquesta anualitat. El format amb el què s’ha fet ha estat una conseqüència de la situació de “nova realitat” a la que ens estem acostumant, aprofitant els mitjans telemàtics que es disposen.
Aquesta formació es va dirigir a potenciar la vesant comercial dels emprenedors Leader pel que fa a la seva presència digital. La pandèmia ha evidenciat com d’importants són aquests canals per accedir als clients, encara que no és nou. En Josep Baijet, de URock, formador especialitzat amb assessorament digital i d’estratègia, en aquesta primera sessió va apuntar els elements cabdals d’una correcta pràctica digital del negoci: quin és el meu client, conèixer el meu client, treball amb perspectiva àmplia,…
Els altres grups d’acció local que participen del projecte també estan desenvolupant les seves accions formatives i d’assessorament, atenent les necessitats que les diagnosis del projecte han evidenciat. En aquest sentit l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central, va organitzar una xerrada amb en Xavier Marcet, mentre que l’Associació Leader de Ponent va focalitzar la seva actuació amb una jornada formativa dirigida a la creació de marca i relat per als productors agroalimentaris d’ecològic de la zona de Ponent, mentre que l’Associació Leader del Ripollès Ges Bisaura comptarà amb l’assessorament d’un expert per als seus beneficiaris en el camp de la gestió econòmica i financera interna. La resta de grups es preveu que activin les seves accions durant els mesos de setembre i octubre.
El projecte Start Up Rural 2020 treballa en xarxa amb els grups d’acció local de Catalunya per oferir serveis òptims als emprenedors, i amb mentalitat disruptiva per afrontar els temps convulsos que han de venir.