La situació que l’emprenedoria ha viscut arran de la seva adaptació a la conjuntura generada per la crisi sanitària ha fet evident la necessitat de caminar cap a un ús intensiu dels mitjans digitals. Aquesta necessitat, que no és nova, sí que ara s’ha convertit ara en un requisit de supervivència.
Per millorar aquestes competències digitals, el projecte Start Up Rural ha definit dos setmanes formatives per aprofundir en conceptes i eines que millorin tan el plantejament estratègic en el camp de la digitalització, com amb la gestió més quotidiana.
Els continguts de les jornades es distribueixen en quatre blocs temàtics, amb dos jornades cadascun dels blocs. La distribució s’ha fet pensant en què els dos primers blocs servissin per aprendre com millorar digitalment la gestió interna del dia a dia de l’empresa, mentre que les sessions dels dos darrers blocs es centraran més en qüestions d’imatge i de presència digital de recepció pel client o possibles usuaris.
La realització d’aquestes formacions s’han encomanat a l’equip d’Urock, encapçalat per en Josep Baijet, i amb qui el projecte Start Up Rural ha col·laborat durant altres anualitats, amb assessoraments a emprenedors tant al Camp de Tarragona, com a la zona de Pirineu. Aquesta millora competencial també deu la seva raó a les diagnosis d’emprenedoria que anualment es realitzen als projectes que participen dels ajuts LEADER, promoguts pels Grups d’Acció Local i el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.
Aquesta acció rep el cofinançament dels ajuts LEADER en la seva línia de cooperació, participats del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i el Fons Europeu Agrari de Desenvolupament Rural.