El 14 d’octubre es va publicar la resolució on es relacionaven els projectes que podran accedir a l’ajut del Tiquet Rural.
Aquest accés està condicionat al compliment dels requisits de certificació que marquen les bases de la convocatòria, amb un termini encara per determinar, abans de l’acabament del 2024.
La sol·licitud de pagament ha d’anar acompanyada de la documentació que s’indica segons l’apartat 14 de l’Annex 1:
14.1 Les persones beneficiàries han de realitzar les actuacions objecte dels ajuts i justificar-les en el termini màxim de tres mesos a partir de la data de la resolució de concessió de l’ajut. En aquest termini, la persona beneficiària ha de presentar al GAL, per mitjà de la seva seu electrònica que consta en l’annex 2 o bé a la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya, la sol·licitud de pagament de l’ajut, juntament amb tota la documentació de certificació de l’ajut.
14.2 La documentació requerida per a la justificació de l’ajut serà:
a) Alta a l’epígraf corresponent del Cens d’activitats econòmiques (IAE).
b) Alta a l’Agència Estatal d’Administració Tributària.
c) Alta en el règim de la Seguretat Social corresponent a l’activitat econòmica que consta al pla empresarial.
14.3 Tota la documentació de l’expedient ha d’anar a nom de la persona o entitat jurídica beneficiària de l’ajut.
14.4 Els òrgans competents del DACC i del GAL comprovaran d’ofici el compliment dels requisits per accedir als ajuts, d’acord amb la documentació aportada amb la sol·licitud i la informació disponible en les bases de dades i registres. A aquests efectes, les persones beneficiàries han de facilitar tota la informació complementària que els sigui requerida pel DACC i pel GAL.
14.5 La Comissió Tècnica del GAL, un cop verificades les actuacions i revisada la documentació que estableix l’apartat 11, puntuarà de nou el projecte (mitjançant noves fitxes de valoració) per avaluar si el pla empresarial ha patit modificacions i determinar l’import de l’ajut a pagar. Posteriorment, emetrà una proposta de certificació que servirà de base per a la proposta del pagament que ha de formular la Junta Executiva del GAL.
14.6 Les propostes de pagament i les certificacions corresponents seran trameses pel GAL a l’oficina comarcal del DACC per a la revisió i posterior remissió al Servei de Programació i Dinamització Rural de la Secretaria d’Agenda Rural.
14.7 Les persones beneficiàries, per rebre l’import de les subvencions, han d’estar al corrent de les obligacions amb l’Administració tributària i la Seguretat Social en el moment en què el DACC realitzi les comprovacions corresponents amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Tresoreria General de la Seguretat Social, i no tenir deutes de cap mena amb la Generalitat de Catalunya. No cal aportar els certificats acreditatius en el cas de l’autorització al DACC a què es refereix l’apartat 11.4.
14.8 Les persones beneficiàries estan obligades a facilitar tota la informació que els sigui requerida per la Intervenció General de la Generalitat, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans competents estatals o europeus, d’acord amb el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
La sol·licitud de pagament també indica que la certificació ha d’aportar el certificat d’empadronament del sol·licitant.