COMPROVACIÓ DEL COMPLIMENT D’OBLIGACIONS AMB EL TIQUET RURAL
Els beneficiaris del Tiquet Rural han de complir una sèrie d’obligacions anuals durant els cinc anys posteriors al pagament de l’ajut. Aquestes obligacions són essencials per mantenir l’ajut i evitar possibles sancions o revocacions. A continuació es detallen les principals obligacions anuals:
1. Manteniment de l’activitat empresarial
- L’empresa ha de mantenir activa l’activitat per a la qual va rebre l’ajut, sense interrupcions.
- L’activitat declarada en el pla empresarial ha de seguir sent l’activitat principal del beneficiari.
2. Justificació documental anual
El beneficiari ha de presentar documentació anual que acrediti que continua complint amb els requisits de l’ajut:
- Informe de vida laboral:
- En el cas de cooperatives, s’ha de presentar l’informe de vida laboral de tots els socis.
- En el cas de persones jurídiques, cal l’informe de vida laboral dels socis que assumeixen mínim el 50% del risc i responsabilitat.
- Per autònoms: l’informe de vida laboral del beneficiari.
- Comptes anuals i/o declaració de l’Impost sobre Societats:
- Han de demostrar uns ingressos iguals o superiors al salari mínim interprofessional (excepte el primer any, que es permet el 50% d’aquests ingressos).
- En el cas de persones físiques, s’ha de presentar la declaració de l’IRPF.
- Acreditació de la llicència d’obertura i activitats si són necessàries per al desenvolupament de l’activitat.
- Declaració responsable indicant que no s’han sol·licitat altres ajuts incompatibles.
3. Informació i visibilitat de l’ajut rebut
- Mantenir visible durant els cinc anys un panell (mínim A3) o una placa (mínim A4) amb informació sobre el projecte i destacant el finançament rebut del FEADER.
- Si disposa de pàgina web, incloure-hi una descripció de l’operació, objectius i resultats, destacant l’ajut de la UE.
4. Col·laboració amb les administracions
- Facilitar a la Secretaria d’Agenda Rural, als avaluadors designats o altres organismes tota la informació necessària per fer el seguiment i avaluació del programa.
- En el cas de persones jurídiques, dur un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable específic per a totes les transaccions relatives a l’ajut.
5. Sotmetre’s a controls i auditories
- Els beneficiaris estan subjectes a possibles inspeccions i auditories per part del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i altres òrgans de control nacionals o comunitaris.
- Han de conservar la documentació de justificació de l’ajut fins a 5 anys després del pagament final.
6. Comunicació de canvis i sol·licitud d’autorització
- Si el beneficiari necessita modificar algun aspecte del projecte (canvi d’activitat, de titularitat, de localització, etc.), ha de sol·licitar autorització prèvia a l’administració.
- En cas de cessament d’activitat o incompliment, ha d’informar immediatament l’administració per evitar sancions.
7. Compliment de la normativa vigent
- Estar al corrent de pagaments amb la Seguretat Social, l’Agència Tributària i la Generalitat de Catalunya.
- No haver estat sancionat per pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o gènere.
Si el beneficiari no compleix aquestes obligacions anuals, es pot iniciar un procediment de revocació que pot implicar el retorn parcial o total de l’ajut